CRM چیست

یک نرم افزار CRM می تواند بازاریابی هدفمند و شخصی سازی شده ای داشته باشد و مشتریان جدید جذب نمایید،همچنین راه ارتباطی دقیق و شفافی با مشتریان قبلی شرکت شما را بر قرار میکند . از این طریق شما می توانید قبل از درخواست مشتری نیازهای وی را پیش بینی نموده و با ارائه پیشنهادهای ویژه، او را شگفت زده و با بهبود خدمات پس از فروش، حس وفاداری را در او ایجاد کنید. علاوه بر موارد فوق می توانید با استفاده از گزارشات نرم افزار، نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود را شناسایی و مورد بازنگری قرار دهید و با خودکار سازی فرآیندهای کسب و کار، باعث افزایش راندمان پرسنل و افزایش فروش گردید.

CRM به زبان ساده

معنی CRM از این سوال شروع می‌شود: CRM مخفف چیست؟ کلمه سی آر ام (CRM) مخفف Customer Relationship Management یا همان مدیریت ارتباط با مشتری است. استراتژی CRM، تعاملات بین شرکت با مشتریان‌‌ (و مشتریان احتمالی) را در راستای بهبود ارتباطات با آنها، ایجاد سود بیشتر و کاهش هزینه های تبلیغات مدیریت می کند. به زبان ساده تر، سیستم CRM به کسب و کارها کمک می کند تا با مشتریان در ارتباط باشند ، فرایند فروش را ساده کرده و بازدهی را چندین برابر می کند. هدف CRM در حد یک جمله همین است: ارتباطات و تعاملات شما را با مشتری در راستای رضایت مشتری و افزایش سودآوری شرکت متحول می کند! CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری همچنین به شما کمک می کند تا در طول فرایند تعامل خود با آنها از جمله پیدا کردن مشتری جدید ، فروش و ارائه پشتیبانی و خدمات در طول روابط خود ، بر روابط سازمان با تک تک افراد تمرکز کنید. این فرایند شامل جذب مشتری، نگهداری مشتری و در نهایت وفادارسازی مشتریان است که تمام اینها توسط نرم افزار CRM (سی آر ام) انجام می شود.

CRM قرار است چه کاری برای ما انجام دهد؟

مدیریت ارتباط با مشتری به زبان ساده می‌گوید که اگر قرار است کسب‌‌وکار شما دوام بیاورد، به یک استراتژی برای آینده نیاز دارید که حول مشتریان شما متمرکز باشد و با فناوری مناسب هم اجرا بشود. قطعا شما هم در کسب‌وکارتان اهدافی برای فروش، فعالیت‌های تجاری و سودآوری دارید؛ اما زمانی که نوبت به دریافت اطلاعات به روز و قابل اعتماد در مورد پیشرفتتان می‌رسد، چطور جریان داده‌های دریافتی از فروش، خدمات مشتری، بازاریابی و همینطور اطلاعات گرفته شده از شبکه‌های اجتماعی را به اطلاعات مفید تجاری تبدیل می‌کنید؟ باید بگوییم که آشنایی با CRM، شروع مسیر شناخت مشتریانتان است. با کمک سیستم CRM می‌توانید همه چیز را در یک داشبورد ساده و قابل تنظیم ببینید. هر اطلاعاتی که به نحوی در ارتباط با مشتری باشد از جمله سابقه قبلی ارتباط مشتری با شما، وضعیت سفارش‌های آنها، مشکلات پرتکرار مشتریان و سایر موارد را به شما می‌گوید. قبلا سیستم های CRM به طور سنتی به عنوان ابزار فروش و بازاریابی مورد استفاده قرار می گرفتند. اما امروزه منظور از CRM چیست؟ آیا هنوز هم روی فروش و بازاریابی تمرکز دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که الان خدمات و پشتیبانی مشتری بخش رو به رشدی از CRM و بخش مهمی در مدیریت یک ارتباط جامع با مشتری است. مشتری امروزی ممکن است مشکلی را در یک کانال ارتباطی مطرح کند؛ مثلا توییتر و سپس برای حل آن به صورت خصوصی به شما ایمیل بدهد یا تلفن کند. یک پلتفرم CRM به شما کمک می‌کند بدون اختلالی در روند کارتان، جمع آوری اطلاعات را در کانال‌های مختلف مدیریت کنید. علاوه بر این به بخش‌های فروش، خدمات و بازاریابی یک نمای واحد از مشتری برای اطلاع از فعالیت‌هایش می‌دهد.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM

نرم افزارهای CRM به بهبود و ارتقاء ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی با هدف ایجاد و حفظ روابط در بلند مدت کمک می کنند. نرم افزار CRM با افزایش نرخ تبدیل سرنخ های فروش به مشتری بالفعل، یادآوری پیگیری ها و امور،دسته بندی فرصتها و مشتریان، بیش فروشی و فروش مکمل، تکرار خرید در کنار وفادارسازی مشتری و کاهش هزینه ها به افزایش فروش نیز کمک می کنند. ابزارهای دیگر CRM بمنظور خودکار سازی امور و ارائه گزارشات لحظه ای به ارتقاء بهره وری و ایجاد همکاری تیمی پرسنل کمک می کنند. تمامی این ابزارها با هدف بهبود تجربه مشتری، افزایش پاسخگویی به نیازها و درخواست های وی و در نتیجه افزایش فروش استفاده می شوند.

نرم افزار CRM

هر بخش از شرکت شما چگونه از پیاده سازی این ابزار بهره می برد؟

مزایای نرم افزار CRM
تاثیرات CRM در شرکت شما

در گذشته شرکت ها بیشتر روی جذب مشتریان جدید تمرکز می کردند. به همین دلیل مشتریان قدیمی مورد بی توجهی قرار می گرفتند و کم کم جذب رقبایی می شدند که به آن ها توجه بیشتری می نمودند. از طرف دیگر، هزینه جذب مشتری جدید بسیار بیشتر از حفظ مشتریان قدیمی است. چرا که هزینه های تبلیغات و هزینه های دیگری همچون تلفن، هزینه جذب مشتری جدید را افزایش می دهد. همچنین تحقیقات نشان می دهد که مشتریان راضی قدیمی حاضرند مبالغ بیشتری نسبت به مشتریان جدید هزینه کنند. امروزه شرکت های بزرگ به سیستمی احتیاج دارند که تمام روابط و مشارکت های فعلی مشتریان خود را حفظ و پیگیری کنند. این سیستم ها باعث می شوند که هر یک از مشتریان احساس ارتباط عمیق تری با مجموعه کنند. در عین حال ، این سیستم ها یک نمای کلی از وضعیت و رفتار مشتریان ارائه می دهند و هر تعامل را به منظور آشکار سازی روند و فرصت ها ردیابی می کنند. استفاده از ابزارهای CRM برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ پیشنهاد می شود ، زیرا لوله فروش و قیف فروش را با اطلاعات دقیق به روز می کند و سوابق مشتری را به صورت کامل ذخیره می کند.

نرم افزار CRM ارتباط با مشتریان
نرم افزار CRM چطور به افزایش فروش کمک میکند ؟

نرم افزار CRM با سازماندهی و خودکارسازی بخش های مختلف از تکرار یا فراموشی فعالیت ها جلوگیری می کنند. علاوه بر آن فرصت های فروش پراکنده در سطح سازمان را جمع آوری کرده و برای پیگیری های آتی، به نیروهای فروش ارجاع می دهد. نرم افزار سی ار ام با ارائه گزارشات مستمر، نقاط ضعف و قوت واحدهای مختلف را به شما نمایش می دهد. در یک نگاه کلی ابزارهای موجود در CRM شامل ابزارهایی برای بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و... هستند که باعث کاهش هزینه ها و افزایش فروش کسب و کارها می شوند. داشبورد CRM در کنار داشبورد هوش تجاری میتواند تحیل دقیق و کاملی برای بیزینس شما به وجود بیاورد .

تصاویر پنل CRM
slide 1
slide 2
slide 3
slide 4
slide 5
slide 6

درخواست پنل دمو CRM

تلفن

02191304364

ایمیل

[email protected]

آدرس


بلوار 22 بهمن ، مجموعه امیرکبیر ، ساختمان دانشکاه آزاد

مشاوره کسب و کار

09132134028
ارتباط با ما

درخواست خود را با ما در میان بگذارید.